Je webshop is het online verkoop platform van jouw bedrijf. Je doet er dus alles aan om klanten hier tevreden te houden, aangezien tevreden klanten staan voor meer bestellingen. Je hoopt dat ze niet alleen hun bestelling nu plaatsen, maar dat je ook bij volgende aankopen de eerste keuze bent. Om dit te doen, is het belangrijk dat jij je webshop juist inricht. We benoemen vier aspecten die essentieel zijn voor jouw webshop. Lees snel verder!
1. Assortiment
Laten we beginnen met het meest belangrijke van jouw webshop: je assortiment. Dit is waar klanten uit bestellen, maar eigenlijk is het ook meer dan dit. Met je assortiment trek je klanten en behoud je ook klanten. Want, eigenlijk is het de bedoeling dat je klanten vinden wat ze willen, maar ook nog meer dan dit! Je assortiment moet voorzien zijn van de producten die je doelgroep interesseert. Zo werk je voornamelijk samen met de beste merken, of juist met kleinere merken die zich richten op een bepaalde doelgroep.
2. Identiteit
Je webshop is een uitstekende manier om naamsbekendheid op te bouwen, maar daarvoor moet jouw webshop wel onderscheidend zijn van andere webshops. Dit doe je door je identiteit naar voren te laten komen. Je bouwt je website op uit jouw huiskleuren, werkt met één vast lettertype en besteed een pagina aan jouw eigen verhaal. Klanten krijgen zo meer dan alleen hun producten: ze genieten gelijk van een hele merkervaring. Dit werkt niet alleen goed voor binding, maar ook voor naamsbekendheid: klanten hoeven maar je kleuren te zien en ze denken al aan je.
3. SEO teksten
Het is fijn als jouw webshop er perfect uit ziet, maar wanneer dit niet functioneel is, heb je er weinig aan. Hiermee bedoelen we voornamelijk welke positie in Google jouw website inneemt. Google is de grootste speler op het gebied van internet: de plek waar jouw webshop juist op moet schitteren. Gelukkig is Google vrij transparant in hoe zij bepalen welke positie een website inneemt op een bepaalde zoekopdracht. Dit betekent dat jij deze factoren kunt meenemen om je webshop aan te passen, bijvoorbeeld op het gebied van tekst. Google gebruikt deze teksten om een bepaald zoekwoord te indexeren: wanneer deze met regelmaat terugkeert in jouw teksten, zal Google dit sneller als waardevol beschouwen. Natuurlijk moeten je teksten ook juiste informatie bevatten, maar wel op een SEO-vriendelijke wijze. Zo bereik jij je klanten eerder en hoeven ze minder moeite te doen om jouw ervaring mee te maken.
4. Leveranciers
In Nederland genieten we van een wijde variatie op het gebied van leveranciers. Aan de ene kant is dit erg fijn, maar aan de andere kant zorgt dit er ook voor je een keuze moet maken. Jouw doelgroep zal ook een mening hebben over welke leverancier zij het liefst hebben. Zo dien je na te denken over het klimaat, maar wil eigenlijk ook iedereen diens pakketje de volgende dag al in huis hebben. Om de perfecte leverancier voor jouw webshop te vinden, werk je met Shops United. Zij koppelen de juiste leverancier voor de wensen van jou en je doelgroep aan jouw bedrijf, waardoor jij je webshop nog verder optimaliseert.
Succes!
Waar kunnen we terecht voor jouw producten?