You are here: Home » Lifestyle » Hulp nodig bij het opzeggen van je abonnement?

Hulp nodig bij het opzeggen van je abonnement?

door danny
Hulp nodig bij het opzeggen van je abonnement

Een abonnement aangaan is in 9 van de 10 gevallen een stuk eenvoudiger dan het opzeggen van je abonnement. Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat bedrijven het vaak onnodig moeilijk maken om een abonnement op te zeggen. Zeker als je dat online wilt doen. Heb jij hulp nodig bij het opzeggen van je abonnement? Lees dan zeker dit artikel even door.

Abonnement opzeggen wordt onnodig moeilijk gemaakt

Misschien heb je zelf wel eens een abonnement op willen zeggen en heb je je suf zitten zoeken naar een mogelijkheid om dit te doen. Troost je (hoe schaal deze troost ook is) je bent niet de enige. Bij een kwart van de bedrijven moest je lang zoeken voor je op kon zeggen en bij een schokkende 33% van de bedrijven was het lastig of zelfs onmogelijk om op te zeggen.

Abonnement opzeggen kan alleen telefonisch

Bij veel bedrijven is het niet mogelijk om online op te zeggen. Deze bedrijven sturen er op aan dat je je abonnement telefonisch op moet zeggen. In veel gevallen doen ze het voorkomen alsof dat de enige manier van opzeggen is. Logisch want tijdens een telefoongesprek is de kans groter dat iemand die wil opzeggen toch zwicht voor een aantrekkelijk nieuw aanbod, zeker als je flinke sales tijdens aan de telefoon zet. Feit blijft echter dat in de wet van Dam is bepaald dat een abonnement opzeggen op dezelfde manier moet kunnen gebeuren als dat het ook afgesloten is. Dat betekent dus dat als jij een abonnement online hebt afgesloten, je het ook online moet kunnen opzeggen.

5 manieren waarop bedrijven het opzeggen van je abonnement moeilijk proberen te maken

Er zijn 5 manieren waarop bedrijven proberen om je aan boord te houden zoals dat heet. We zetten ze hieronder voor je op een rijtje zodat je weet wat je te wachten kan staan als je besluit je abonnement op te zeggen.

·         Het formulier zit ergens goed verstopt in de website, zodat je dit niet zo snel kunt vinden.

·         Bedrijven doen, zoals gezegd, alsof je het abonnement alleen telefonisch op kunt zeggen

·         Na het versturen van een e-mail krijg je het bericht dat het bedrijf niet op die manier bereikbaar is.

·         Nadat je online hebt opgezegd word je door het bedrijf gebeld om je over te halen klant te blijven.

·         Als je nog even iets wil checken in je account en hiervoor nog één keer inlogt nadat je hebt opgezegd, gaat je abonnement weer lopen.

Basic fit abonnement opzeggen

Basic fit abonnement opzeggen

 

Wil jij je abonnement van bijvoorbeeld basic fit opzeggen?  Check dan van tevoren even jouw contract. Zij hanteren namelijk een contracttermijn van 1 jaar waarna je het abonnement maandelijks op kunt zeggen. Door te klikken op bovenstaande link kun je hierbij je leven een stuk gemakkelijker maken en krijg je de hulp die je nodig hebt bij het opzeggen van je abonnement. 

Related Articles