You are here: Home » Business » Online en offline werken aan de zichtbaarheid van je bedrijf

Online en offline werken aan de zichtbaarheid van je bedrijf

door danny

Hoewel we steeds vaker online actief zijn is het ook belangrijk om je merk of bedrijf offline te promoten. Maar op wat voor manieren kun je zowel online als offline aanwezig zijn? We geven je een aantal handige tips.

1.Begin bij de online basis

Het is altijd belangrijk om bij de basis te beginnen: in dit geval zaken zoals een website en je online marketing. Nu kun je natuurlijk zelf aan het knutselen gaan, maar wanneer je zeker wilt zijn dat de basis goed geregeld wordt dan schakel je liever de hulp van een online marketing bureau in. Zij weten namelijk precies hoe ze alles aan moeten pakken, en zorgen ervoor dat de basis van jouw online zichtbaarheid stevig staat.

2.Je huisstijl doorvoeren

Zorg er daarnaast ook voor dat jouw huisstijl zowel online als offline herkenbaar en eenzijdig is. De specifieke stijl die jij op de website zichtbaar maakt moet bijvoorbeeld ook in posters of flyers terug te vinden zijn. Denk hierbij aan het gebruiken van dezelfde lettertypen, kleuren en tone of voice bij het schrijven.

3. Zorg voor herhaling

Zowel online als offline moet jouw boodschap herhaald worden. Hoe meer momenten jij de aandacht van je doelgroep kunt pakken, hoe beter jouw boodschap blijft hangen. Denk bijvoorbeeld aan een Facebook campagne met een specifieke actie, een aansluitende landingspagina op je website en daarnaast flyers op locatie waarop de actie nog een keer herhaald wordt.

4. Ben sociaal

Sociaal zijn kan op vele manieren: niet alleen online. Hoewel het opzetten van goede social media kanalen belangrijk is, mag je ook offline sociaal richting je doelgroep zijn. Heb je bijvoorbeeld een fysieke winkel, besteed dan wat extra aandacht aan de tassen waarin je jouw producten meegeeft aan de doelgroep. Of voorzie de klanten in de winkel af en toe van een leuk kleinigheidje, zoals een leuke give-away.

Online en offline zichtbaarheid van je bedrijf

5. Zorg voor verbinding

Om ervoor te zorgen dat al jouw marketinguitingen als een geheel worden ervaren, kun je op allerlei manieren voor connecties zorgen. Laat je social media profielen en website bijvoorbeeld op een visitekaartje drukken, en niet dit visitekaartje vervolgens aan de tassen van je fysieke winkel vast. Heb je een online actie? Laat deze dan ook met behulp van bijvoorbeeld flyers in de winkel terugkomen, of laat je klanten online korting printen die ze vervolgens in de winkel in kunnen wisselen.

6. Blijf in contact

Of je nu online of offline communiceert: blijf altijd in contact met je doelgroep en (potentiële) klanten. Reageer op social media berichten, vraag ze om hun mening en maak een praatje in een fysieke winkel. Contact is essentieel!

Related Articles