Bedrijven alloceren een steeds groter percentage van hun budgetten aan online marketing. Met name SEO en SEA, grof gezegd het verbeteren van de zichtbaarheid van een website in de zoekmachine, zijn hierbij populair. Niet voor niets, daar veel consumenten hun aankopen tegenwoordig online doen. Toch blijft het voor bedrijven interessant om hun online activiteiten te combineren met offline vormen van marketing. Een goed voorbeeld: handdoeken bedrukken met het logo of de bedrijfsnaam van je organisatie. Wanneer zakenpartners of bijvoorbeeld medewerkers deze handdoek meenemen naar het zwembad de komende zomer, heeft dat een positief effect op de naamsbekendheid van je organisatie. Naast het bedrukken van handdoeken is er meer mogelijk.
Deel goodies uit tijdens evenementen en beurzen
Wanneer heb jij voor het laatst deelgenomen aan een grote beurs of een vergelijkbaar evenement? Dergelijke evenementen zijn de uitgelezen kans om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Je hebt niet alleen de mogelijkheid om diensten en producten te introduceren; je kunt ze direct toelichten op het moment dat een potentiële consument interesse toont. Ga het gesprek aan en licht toe wat jouw product of dienst zo uniek maakt. Tijdens deze evenementen is het gebruikelijk om goodies uit te delen. Denk aan bedrukte pennen, sleutelhangers bedrukken, een bedrukte keycord, enzovoorts. Door deze goodies uit te delen herinner je potentiële klanten op een later moment nog eens aan het gesprek dat jullie gevoerd hebben tijdens het evenement.
Tip: laat bezoekers van zo’n evenement hun e-mailadres of telefoonnummer achterlaten. Zo heb je op een later moment de mogelijkheid om ze actief te benaderen voor een mogelijke opvolging van de eerste kennismaking.

Wees lokaal betrokken met het sponsoren van een vereniging
Naast de deelname van je organisatie aan een groot evenement, helpt ook het tonen van je lokale betrokkenheid bij het vergroten van je naamsbekendheid. Met name in de tijd van de pandemie won de lokale aanbieder aan populariteit ten opzichte van de grote internetbedrijven. Nog steeds geldt dat een deel van de consumenten heel bewust kiest voor het afnemen van producten en diensten bij een lokale partij. Je toont je lokale betrokkenheid door bijvoorbeeld een voetbalvereniging te sponsoren. Hang een bord op langs de kant van het veld en neem actief deel aan sponsoravonden. Een mooie kans om je zakelijke netwerk in de regio te verbreden! Je weet op voorhand nooit welke samenwerkingen hieruit voortkomen.